რატომ არ უნდა აქვეყნებდეს მღვდელი საკუთარ ფოტოებს სახის სხვადასხვა გამომეტყველებით, ნაირნაირი კოსტუმებით და პოზებით?
- ზუსტად იმავე მიზეზით, რა მიზეზითაც ხატებს ვწერთ და არ ვხატავთ. ღვთის სიტყვის და ჭეშმარიტების გადმოსაცემად ხატები იწერება. მასზე გამოსახულია არა ნახატი, რომელიც პირდაპირ ფოტომსგავსებას გვიჩვენებს მასზე გამოსახულთან, არამედ ხატი გადმოგვცემს მხოლოდ საერთო ინფორმაციას წმინდანის საღვთო საქმის, მისი ხასიათის, მისი ცხოვრების ან რაიმე საღვთო მოვლენის შესახებ. ხატებზე წმინდანის არც მყისიერი ხორციელი და მშვინვიერი ემოციებია გამოხატული და არც გრძნობები. ხატზე დაწერილია მხოლოდ ის ინფორმაცია, რომელიც მთლიანობაში წმინდანის თვისებებს და ცხოვრებას ასახავს. მაგალითად, ხატებზე პავლე მოციქულის დიდი შუბლი სიმბოლურად გამოხატავს მის დიდ გონებრივ და სულიერ ინტელექტს (თუმცა, შეიძლება სულაც არ ჰქონია ამხელა შუბლი პავლეს). იოანე ოქროპირის მკაცრი სახე და შეჭმუხნული შუბლი მთლიანობაში გამოხატავს მის ასკეტური ღვაწლით და ტანჯვით სავსე ცხოვრებას (თუმცა, ალბათ ხშირად იღიმებოდა კიდეც იოანე). წმინდა ნინოს თეთრი სამოსი სიმბოლურად გამოსახავს მის დიდ სულიერ სიწმინდეს (თუმცა, შეიძლება სულაც სელის, მონაცრისფრო შესამოსელი ეცვა ნინოს). წმინდა ნიკოლოზის თეთრი წვერი და შესამოსელი მიგვანიშნებს, რომ იგი ღრმა სიბერემდე ემსახურა უფალს და ა.შ. გარდა ამისა მართლმადიდებლური ხატები ერთ სიბრტყეზე იწერება. იშვიათია რელიეფური გამოსახულება და არ არსებობს ქანდაკების სახით, მთელი სხეულით წმინდანების გამოსახვის ტრადიცია. სკულპტურაში ძირითადი აქცენტი გადატანილია ხორციელ და მშვინვიერ თვისებებზე, ხოლო მართლმადიდებლური ტრადიცია უდიდეს მნიშვნელობას ანიჭებს შინაგან, სულიერ ინფორმაციას.
დეკანოზი თამაზ ლომიძე
15 მაისი, 2015 წ.
წყარო: წერილები
წყარო: წერილები
Комментариев нет:
Отправить комментарий