четверг, 29 августа 2013 г.

მაგნიუმის შენადნობი 200%-ით უფრო მტკიცე გახდა


ჩრდილო კაროლინის უნივერსიტეტის მეცნიერებმა შეიმუშავეს მტკიცე, მსუბუქი მაგნიუმის შენადნობის შექმნის ახალი ხერხი, რაც ძალიან მნიშვნელოვანია საავტომობილო და აეროკოსმოსური მრეწველობისათვის.
ინჟინრები მუდმივად ეძებენ მტკიცე და მსუბუქ მასალას ავტომობილისა და თვითმფრინავისათვის. ასეთი შენადნობი არსებითად ზრდის ტრანსპორტის საწვავის მოხმარების ეფექტურობას უსაფრთხოების შემცირების გარეშე.
მთავარი მიზანია მაღალი კუთრი სიმტკიცის (რომელიც განისაზღვრება, როგორც მასალის სიმტკიცე, შეფარდებული მის სიმკვრივესთან) მქონე საკონსტრუქციო მასალის შექმნა. მარტივად რომ ვთქვათ, კუთრი სიმტკიცით განისაზღვრება ის, თუ რა დატვირთვას უძლებს გარკვეული წონის მასალა.
ამერიკელმა მეცნიერებმა ყურადღება გაამახვილეს მაგნიუმის შენადნობებზე, რომლებიც ფართოდ გამოიყენება სწორედ მაღალი კუთრი სიმტკიცის გამო. მეცნიერებმა მოახერხეს ამ შენადნობთა სიმტკიცის რადიკალურად გაზრდა დეფორმაციის „განსაკუთრებული" ნანოზომის ზონების შემოტანის გზით. ესაა პარალელური ხაზების მწკრივები შენადნობის კრისტალურ სტრუქტურაში, რომელთა მეშვეობით ხერხდება ¬შენადნობის ნებისმიერი დეფორმაციის იზოლირება და, ამდენად, მისი ნაადრევი დაშლის თავიდან აცილება. ასეთი ტექნოლოგია ზრდის მასალის სიმტკიცეს დაახლოებით 200%-ით. მეცნიერებმა მოახერხეს შენადნობში ნანოსტრუქტურების დანერგვა ეგრეთ წოდებული „ცხელი გლინვის" პროცესში, რომელიც ფართოდ გამოიყენება მეტალურგიულ მრეწველობაში. ეს კი ნიშნავს, რომ შესაძლებელია ახალი ტექნოლოგიის დანერგვა საწარმოო ხაზების გადაიარაღების გარეშე.
მართალია, მაგნიუმის შენადნობი არ არის ისეთი მტკიცე, როგორც ფოლადი, მაგრამ, სამაგიეროდ, ის გაცილებით უფრო მსუბუქია და უფრო მაღალი კუთრი სიმტკიცე აქვს. ამრიგად, საჭირო სიმტკიცის უზრუნველსაყოფად შეიძლება ორჯერ მეტი მაგნიუმის შენადნობის გამოყენება; ამის მიუხედავად, მაგნიუმის შენადნობის დეტალი თუ ნაწილი მაინც ორჯერ უფრო მსუბუქი იქნება, ვიდრე ფოლადისაგან დამზადებული.


Please Share it! :)

Комментариев нет:

Отправить комментарий