2008 წელს გამოქვეყნებული სტატია, რომელიც იუწყება რამოდენიმე კვლევაზე დაყრდნობით, რომ სერიოზული ყურადღება უნდა დაეთმოს რელიგიას და სულიერებას, მის გავლენას ადამიანის ფსიქიკაზე, რომ კარდინალურად უნდა შეიცვალოს დამოკიდებულება.
წყარო ⇒
წარმოგიდგენთ რამოდენიმე ავტორიტეტული მეცნიერის კვლევას რომელიც გამოქვეყნდა 2008 დან 2014 წლამდე
კვლევა 1
რელიგიური ადამიანები ნაკლები სიხშირით სტუმრობენ საავადმყოფობს, მორწმუნე ადამიანი ნაკლებად ექვემდებარება სტრესს.
ექსპერტები მიიჩნევენ, რომ ეს ფაქტობრივი გარემოება შეიძლება დაეფუძნოს იმას, რომ მორწმუნე ადამიანის სულიერი მდგომარეობა ბუფერულ ზონას წარმოადგენს. სტოკპორტის ფსიქოლოგიური ლაბორატორიის მეცნიერებმა შეამჩნიეს, რომ რაც უფრო რელიგიურია ადმაიანი მით უფრო ნაკლებად ავადდებიან შფოთვით, დეპრესიით და მორალური გამოფიტვით.
ექიმი როკსანა ჟერვე: რაც უფრო რელიგიურია ადამიანი მით უფრო აცნობიერებს, რომ მათ ცხოვრებას აქვს აზრი ვიდრე ისინი, რომლებიც ნაკლებად ან საერთოდ არ არიან რელიგიურები. დოქტორმა ჟერვემ ჩაატარა გამოკითხვა-დაკვირვება ერთ-ერთ დიდ კოორპორაციაში, ის იკვლევდა თუ როგორ გრძნობენ თავს მორწმუნე და არამორწმუნე ადამიანები სამსახურში და სახლში, არიან თუ არა ისინი ბედნიერები. დაკვირვებამ აჩვენა რომ ისინი, ვინც ეკლესიურ მსახურებებს ესწრებიან მეტად თავდაჯაერებულები და თავიანთ გადაწყვეტილებაში მტკიცენი არიან.
ასევე, გამოკითხვამ დაამტკიცა, რომ რელიგიური ადამაინები თავიანთ საქმეში მეტად მომთმენები არიან. ისინი არ "წუწუნებენ" თავიანთი სამსახურის გაუსაძლისი პირობებით.
ეს გამოკითხვა და დაკვირვება მას შემდეგ დაიწყო, რაც მეცნიერების კოლუმბიის უნივერსიტეტის პრაქტიკოს მეცნიერების) მიერ ოფიციალურად აღმოჩენილ იქნა, რომ მორწმუნე ადამიანის თავის ტვინის კედლები მეტად განსხვავებულია ვიდრე ურწმუნოსი.
გამოკვლევის შედეგად დამტკიცდა, რომ ღვთისადმი რწმენა ახდენს თავის ტვინის ფორმულირებას და აქედან გამომდინარე მცირდება მორწმუნე ადამიანებში ფსიქოლოგიური დაავადებების რისკი.
წყარო - http://www.telegraph.co.uk
წყარო - http://www.dailymail.co.uk
წყარო - http://www.sciencedaily.com
წყარო - http://www.sciencedaily.net
The British Psychological Society
კვლევა 2
2012 წელს გამოქვეყნებული კვლევა
მორწმუნე ადამიანებს ურწმონოებზე ჯანსაღი ფსიქიკა აღმოაჩნდათ
კვლევა 3
რელიგიურობა და ლოცვა საუკეთესო და ეფექტური საშუალებაა ტვინის სიჯანსაღის მხარდაჭერისთვის, რელიგიურობა ღრმა დადებით გავლენას ახდენს ადამიანის ფსიქიკურ და ფიზიკურ მდგომარეობაზე
Dr. Andrew Newberg - “God and the Brain"
Не важно, верите ли вы в Бога или нет, книга Как Бог влияет на ваш мозг. Революционные открытия в нейробиологииоткроет для вас массу увлекательного и интересного, что, несомненно, заставит задуматься о собственном существовании и многих мировоззренческих вопросах.
По утверждению нейропсихологов Эндрю Ньюберга и Марка Роберта Уолдмана, для всех, кто когда-либо задумывался о существовании Всевышнего, Бог стал некой нейрологической реальностью. И если сами мысли о Боге сопровождались ощущениями уверенности и комфорта, то получается, что Бог улучшил жизнь этих людей. Если наоборот – то ухудшил. Секрет кроется в наборе психологических установок самого человека. Грубо говоря – его сущности.
В книге Как Бог влияет на ваш мозг. Революционные открытия в нейробиологии Эндрю Ньюберг вместе со своим коллегой доказывают, что религиозные представления человека могут быть как полезны, так и опасны. Как показали исследования, размышления о Боге способны порождать всплеск нейронной активности. И если для одних такая активность питается деструктивными импульсами, то для других – созидательными.
Как Бог влияет на ваш мозг. Революционные открытия в нейробиологии – результат грандиозной исследовательской работы, повествующей о том, как вера способна реально изменить жизнь человека, его настроение, поведение и даже характер. Она дает ответы на массу религиозных и философских вопросов. Каким представляют Бога люди разного возраста, образования и социального статуса? Зачем нужны молитвы и медитации? И можно ли управлять реальностью подобно тому, как об этом написано в "Тайне" Ронды Берн или "Транссерфинге реальности" Вадима Зеланда?
Основываясь на уникальных экспериментах, именитые нейробиологи предлагают общедоступную методику по улучшению мозговой активности и достижению полной гармонии с окружающим миром. И это не очередной догмат или богословское вероучение. Как Бог влияет на ваш мозг. Революционные открытия в нейробиологии – это первая в мире попытка создать "нерелигиозную религию", основанную на принципах духовной практики без учета религиозной надстройки.
Помните, истинность веры человека определяется тем, как он ведет себя по отношению к окружающим. Бог есть в каждом из нас
იხილეთ ვიდეო Andrew Newberg, M.D on God, Reality and Everything 1
Book TV Andrew Newberg How God Changes Your Brain 2
discovery Science ( video ) ⇒
Report
მოხსენება ⇒
ელ-წიგნი ⇒
კვლევა 4
Evidence builds that meditation strengthens the brain, UCLA researchers say
ლოცვა აძლიერებს და აუმჯობესებს მუშაობას ტვინის უჯრედებს შორის
March 14, 2012
წყარო ⇒
წყარო - Evidence Builds That Meditation Strengthens the Brain
წყარო - Evidence Builds That Meditation Strengthens the Brain, UCLA Researchers Say
წყარო - Evidence builds that meditation strengthens the brain
წყარო - The unique brain anatomy of meditation practitioners: alterations in cortical gyrification
მოხსენება ⇒
Report
კვლევა 5
ადამიანები რომლებიც კვირაში ერთხელ მაინც ესწრებიან ღვთისმსახურებას უფრო დიდხანს უნარჩუნებენ ჯანმრთელობას და იხანგძლივებენ სიცოცხლეს
კალიფორნიის უნივერსიტეტი
Keeping the faith: UC Berkeley researcher links weekly church attendance to longer, healthier life
26 March 2002
By Sarah Yang, Media Relations
In the study, researchers from the Human Population Laboratories of the Public Health Institute and the California Department of Health Services, and from the University of California, Berkeley, found that people who attended religious services once a week had significantly lower risks of death compared with those who attended less frequently or never, even after adjusting for age, health behaviors and other risk factors. The study will be published April 4 in the International Journal of Psychiatry in Medicine.
წყარო ⇒
კვლევა 6
http://www.wisconline.com/featurenew1/lovemind_images.html
Richard J. Davidson
Vilas Professor of Psychology and Psychiatry
Ph.D. 1976, Harvard University
Awards and honors
Награды и почетные звания
In 2000, Davidson received the Distinguished Scientific Contribution Award, for lifetime achievement from the American Psychological Association.
Time magazine named Dr. Davidson one of the world's top 100 most influential people in a 2006 issue.
მოხსენება ⇒
კვლევა 7
მედიტაცია და ლოცვა ადამიანს უფრო ინტელექტუალურს ხდის
წყარო ⇒
მოხსენება ⇒
კვლევა 8 )
Study Reveals Gene Expression Changes With Meditation
Study reveals gene expression changes with meditation
მოხსენება ⇒
PDF
კვლევა 9 )
Meditation for anxiety, depression?
Jan. 6, 2014 — Some 30 minutes of meditation daily may improve symptoms of anxiety and depression, a new Johns Hopkins analysis of previously published research suggests.
კვლევა 10 )
Слёзин
Валерий Борисович
Лаборатория нейро- и психофизиологии
Руководитель лаборатории ЛНП, главный научный сотрудник
Доктор биологических наук, кандидат медицинских наук
ადამიანის განსაკუთრებული მდგომარეობა ლოცვის დროს
სანკტ-პეტერბურგის ვ.ბ. ბეხტერევის სახელობის ინსტიტუტის მეცნიერთა ჯგუფმა ხანგრძლივი ცდების შედეგად აღმოაჩინა, რომ ადამიანი ლოცვის დროს განსაკუთრებულ მდგომარეობაში იმყოფება.
”დიდი ხანია, რაც ფუნქციონალური ნევროლოგიური მოშლილობებისა და ნევროზების მკურნალობის პრაქტიკაში გამოიყენება თვითჰიპნოზის მეთოდი, ანუ, როგორც ჩვენ ვუწოდებთ, მედიტაცია. სპეციალისტების აზრით, ამ მეთოდს შედარებით კარგი შედეგი მოაქვს. გადავწყვიტეთ, ლაბორატორიაში გამოგვეკვლია მედიტაციის დროს თავის ტვინის ქერქში მიმდინარე პროცესები. აღმოჩნდა, რომ მედიტაციისას თავის ტვინის ქერქში ირთვება აგზნების მექანიზმი; უცებ ჩვენ დაგვებადა კითხვა: რა ხდება თავის ტვინის ქერქში, როცა ადამიანი ლოცულობს? იოგთა სხვადასხვა სკოლის ზოგიერთი მიმდევარი ამტკიცებს, რომ მედიტაცია იგივე ლოცვაა, ურთიერთობა ღმერთთან.
ექსპერიმენტის სიზუსტისათვის ჩვენ მოვიწვიეთ ერთ-ერთი მონასტრის წინამძღვარი და ლოცვის დროს ჩავიწერეთ ენციფალოგრამა. სასულიერო პირის ლოცვისას ელექტროენციფალოგრამა აჩვენებდა თავის ტვინის ქერქის სრულ გამოთიშვას, სრული ცნობიერების ფონზე. ადამიანი იჯდა და ლოცულობდა, მაგრამ მას სრულებით არ ჰქონდა თავის ტვინის მუშაობის დამადსტურებელი ელექტრონული იმპულსი. ე.ი. ჩვენ ვაკვირდებოდით თავის ტვინის ქერქის სრული გამოთიშვის მდგომარეობას, რომლის დროსაც ცნობიერება ნათელია... ამ ფენომენს ვუწოდეთ ადამიანის მეოთხე მდგომარეობა. ჩვენს აღმოჩენამდე მეცნიერება იცნობდა ადამიანის ცნობიერების სამ მდგომარეობას: სიფხიზლე, ნელი ძილი და ჩქარი ძილი, რომლებიც ერთმანეთისაგან თავის ტვინის ქერქში ელექტრონული იმპულსების ხასიათით განსხვავდებიან. ახლა ჩვენთვის ცნობილია კიდევ ერთი მდგომარეობა - თავის ტვინის აქტივობის სრული გამოთიშვა სრული ცნობიერების ფონზე”.
Слёзин
Валерий Борисович
Лаборатория нейро- и психофизиологии
Руководитель лаборатории ЛНП, главный научный сотрудник
Доктор биологических наук, кандидат медицинских наук
ადამიანის განსაკუთრებული მდგომარეობა ლოცვის დროს
სანკტ-პეტერბურგის ვ.ბ. ბეხტერევის სახელობის ინსტიტუტის მეცნიერთა ჯგუფმა ხანგრძლივი ცდების შედეგად აღმოაჩინა, რომ ადამიანი ლოცვის დროს განსაკუთრებულ მდგომარეობაში იმყოფება.
”დიდი ხანია, რაც ფუნქციონალური ნევროლოგიური მოშლილობებისა და ნევროზების მკურნალობის პრაქტიკაში გამოიყენება თვითჰიპნოზის მეთოდი, ანუ, როგორც ჩვენ ვუწოდებთ, მედიტაცია. სპეციალისტების აზრით, ამ მეთოდს შედარებით კარგი შედეგი მოაქვს. გადავწყვიტეთ, ლაბორატორიაში გამოგვეკვლია მედიტაციის დროს თავის ტვინის ქერქში მიმდინარე პროცესები. აღმოჩნდა, რომ მედიტაციისას თავის ტვინის ქერქში ირთვება აგზნების მექანიზმი; უცებ ჩვენ დაგვებადა კითხვა: რა ხდება თავის ტვინის ქერქში, როცა ადამიანი ლოცულობს? იოგთა სხვადასხვა სკოლის ზოგიერთი მიმდევარი ამტკიცებს, რომ მედიტაცია იგივე ლოცვაა, ურთიერთობა ღმერთთან.
ექსპერიმენტის სიზუსტისათვის ჩვენ მოვიწვიეთ ერთ-ერთი მონასტრის წინამძღვარი და ლოცვის დროს ჩავიწერეთ ენციფალოგრამა. სასულიერო პირის ლოცვისას ელექტროენციფალოგრამა აჩვენებდა თავის ტვინის ქერქის სრულ გამოთიშვას, სრული ცნობიერების ფონზე. ადამიანი იჯდა და ლოცულობდა, მაგრამ მას სრულებით არ ჰქონდა თავის ტვინის მუშაობის დამადსტურებელი ელექტრონული იმპულსი. ე.ი. ჩვენ ვაკვირდებოდით თავის ტვინის ქერქის სრული გამოთიშვის მდგომარეობას, რომლის დროსაც ცნობიერება ნათელია... ამ ფენომენს ვუწოდეთ ადამიანის მეოთხე მდგომარეობა. ჩვენს აღმოჩენამდე მეცნიერება იცნობდა ადამიანის ცნობიერების სამ მდგომარეობას: სიფხიზლე, ნელი ძილი და ჩქარი ძილი, რომლებიც ერთმანეთისაგან თავის ტვინის ქერქში ელექტრონული იმპულსების ხასიათით განსხვავდებიან. ახლა ჩვენთვის ცნობილია კიდევ ერთი მდგომარეობა - თავის ტვინის აქტივობის სრული გამოთიშვა სრული ცნობიერების ფონზე”.
სხვა კვლევები იხილეთ rcpsych.ac.uk -ის გვერდზე
წყარო ⇒
მედიტაცია და ლოცვა
Медитация и молитва
Слово медитация (meditatio) латинского происхождения. Оно пришло не из языческих религий, а из христианского Запада. Оно восходит к глаголу meditor - размышляю, обдумываю и означает углублённую сосредоточенность, связанную с отрешённостью от внешних объектов и отдельных внутренних переживаний.
На христианском Западе это слово имело два смысла. С одной стороны, оно обозначало философское сосредоточение на исследовании какой-либо интеллектуальной темы. С другой стороны, оно использовалось в религиозном значении, отражая умственное сосредоточение на религиозном предмете (например, медитация на страданиях Христа). Вместе с тем, оба смысла медитации (религиозный и философский) обозначали некую человеческую инициативу, то есть направление ума и сосредоточение сил души, не требующее живого ответа со стороны Бога, не предполагающее общения с Ним как диалога, осуществляющегося лишь в молитве.
Сосредоточение на религиозном предмете – начальная стадия любого религиозного опыта. Для любой религии очевидно, что человеку необходимо сосредоточиться на объекте своего поклонения и пожертвовать ради этого чем-то преходящим. Однако для христианства такое сосредоточение может быть лишь некой предварительной ступенью духовной жизни, но не может заменить ее по существу. Христианство построено на живом Богообщении, на непрестанном взаимодействии Бога и человека. Поэтому человеческое направление ума к Богу не имеет здесь самодовлеющего смысла. Направляя свой ум к Богу, христианский подвижник ожидает Божественный ответ и только с этим ответом его духовная жизнь начинает наполняться реальным содержанием. Такие ответы могут быть разнообразными – от действий через внешние обстоятельства до действия благодати Святого Духа, без которого невозможно быть христианином. Но в любом случае это опыт личного общения с Богом, который и называется молитвой.
Не все религии предоставляют человеку возможность живого Богообщения. Прежде всего, этому не учат такие языческие религии как индуизм и буддизм. Поэтому именно в этих религиях отсутствует христианская молитва, а религиозный опыт целесообразно описывать через понятие медитации. Действительно, там где нет живой связи с Богом весь религиозный опыт будет сводиться лишь к действиям самого человеческого сознания, а не к синергии (греч. сотрудничеству) Бога и человека. В этих религиях человек совершенствуется сам, своими усилиями, в соответствии со своими представлениями и фактически не имеет Высшего Критерия духовной жизни, присутствующего лишь в религии живого Богообщения. Если в этих религиях и есть представления о Боге (индуизм), то это либо безличная реальность, либо материальные идолы богов, общение с которыми также маловероятно. В таком случае человек должен лишь стремиться к сосредоточению на своей психической жизни, исследованию внутренних психологических состояний, но не к опытному познанию Бога. Высшим идеалом буддизма и индуизма становится не живое единение с Богом, а достижение психического состояния, в котором исчезают все желания, человек испытывает безразличие к действительности, удовлетворённость и самодостаточность. Достичь такого состояния возможно одними человеческими усилиями, поэтому и описывать такой опыт необходимо только через понятие медитации.
Кроме индуизма и буддизма медитация присутствует и в исламе (суфийские практики). Исламские мистики (суфии) используют своеобразную психическую технику для самосовершенствования. В эту технику входят танцы, физические движения (например, систематические качания головой), длительные коллективные произношения молитв под музыку (радения) и прочие психофизиологические состояния, ведущие лишь к изменению человеческого сознания, но не к живому соединению с Богом.
Сосредоточение на религиозном предмете – начальная стадия любого религиозного опыта. Для любой религии очевидно, что человеку необходимо сосредоточиться на объекте своего поклонения и пожертвовать ради этого чем-то преходящим. Однако для христианства такое сосредоточение может быть лишь некой предварительной ступенью духовной жизни, но не может заменить ее по существу. Христианство построено на живом Богообщении, на непрестанном взаимодействии Бога и человека. Поэтому человеческое направление ума к Богу не имеет здесь самодовлеющего смысла. Направляя свой ум к Богу, христианский подвижник ожидает Божественный ответ и только с этим ответом его духовная жизнь начинает наполняться реальным содержанием. Такие ответы могут быть разнообразными – от действий через внешние обстоятельства до действия благодати Святого Духа, без которого невозможно быть христианином. Но в любом случае это опыт личного общения с Богом, который и называется молитвой.
Не все религии предоставляют человеку возможность живого Богообщения. Прежде всего, этому не учат такие языческие религии как индуизм и буддизм. Поэтому именно в этих религиях отсутствует христианская молитва, а религиозный опыт целесообразно описывать через понятие медитации. Действительно, там где нет живой связи с Богом весь религиозный опыт будет сводиться лишь к действиям самого человеческого сознания, а не к синергии (греч. сотрудничеству) Бога и человека. В этих религиях человек совершенствуется сам, своими усилиями, в соответствии со своими представлениями и фактически не имеет Высшего Критерия духовной жизни, присутствующего лишь в религии живого Богообщения. Если в этих религиях и есть представления о Боге (индуизм), то это либо безличная реальность, либо материальные идолы богов, общение с которыми также маловероятно. В таком случае человек должен лишь стремиться к сосредоточению на своей психической жизни, исследованию внутренних психологических состояний, но не к опытному познанию Бога. Высшим идеалом буддизма и индуизма становится не живое единение с Богом, а достижение психического состояния, в котором исчезают все желания, человек испытывает безразличие к действительности, удовлетворённость и самодостаточность. Достичь такого состояния возможно одними человеческими усилиями, поэтому и описывать такой опыт необходимо только через понятие медитации.
Кроме индуизма и буддизма медитация присутствует и в исламе (суфийские практики). Исламские мистики (суфии) используют своеобразную психическую технику для самосовершенствования. В эту технику входят танцы, физические движения (например, систематические качания головой), длительные коллективные произношения молитв под музыку (радения) и прочие психофизиологические состояния, ведущие лишь к изменению человеческого сознания, но не к живому соединению с Богом.
Комментариев нет:
Отправить комментарий